IKT LYDERIAI
Turinys
Žurnalo komentarai
Informacijos puslapis
Į redakciją

Prisijungę vartotojai: 1 (0 registravosi)
My SQL says: Duplicate entry '14302343' for key 'PRIMARY'.
Ar lengva būti IKT lyderiu?

Mintys, išsakytos konferencijos ,,Internetas - dabartis ir ateitis" metu

Mes, tie 30 mokytojų - IKT lyderių - iš įvairiausių šalies kampelių, susibūrėme vienijami tų pačių idėjų: skleisti savo gerąją darbo patirtį, dalintis idėjomis, skelbti naujoves, susijusias su IKT taikymu ugdyme. Pripažinkime: tai ir stengiamės daryti (ką rodo mūsų kompetencijos ,,portfeliai".). Nuveikta tikrai nemažai. Bet ar šis lyderio kelias jau toks lengvas? Lengviausia padaryti tai, kas priklauso nuo mūsų pačių, nes pirmiausiai atsakome už savo veiksmus ir poelgius. Tačiau sėkmingai mūsų veiklai reikia ir kitų supratimo - tų, kuriems savo patirtį skelbiame. Puiku, kai mūsų klauso ir klausosi, kai mes jaučiamės reikalingi. Tačiau pripažinkime - savo aplinkoje ne visada esame matomi, nes dar kai kur į IKT žiūrima jei ne kaip į ,,baubą", tai kaip į nelabai reikalingą priemonę.
Taigi minėtos konferencijos metu stengtasi paliesti temą, kodėl vis tik kartais mokytojai dar vis vengia informacinių technologijų ir kodėl taip atsitinka?

Keletas pranešimo fragmentų:


Taigi kodėl vis tik kartais vengiama informacinių technologijų?
Priežasčių, kaip tenka pastebėti, paprastai būna ne viena. Pirmoji – konservatyvus kai kurių mokytojų požiūris į visas šiandienos naujoves teigiant, kad be jų ilgus metus dirbta mokykloje, sėkmingai mokyta tradiciniais metodais, ir čia technologijos stebuklų nepadarys. Kam kompiuterinė programa, jei yra vadovėlis, o jame – pakankamai informacijos, kam internetas, jei yra įvairių įprastų enciklopedijų, žinynų ir kitų mokymo priemonių.
Antroji priežastis – IKT baimė, kylanti iš nepasitikėjimo savimi, nesugebėjimo prisitaikyti prie besikeičiančių šiandieninės moksleivijos poreikių. Kai kuriems mokytojams (tai ypač pasakytina apie vyresniuosius) atrodo, kad informacinės technologijois - ,,ne jiems”, kad jie nesugebės tinkamai jų įvaldyti ir sėkmingai jomis naudotis. Taigi iš karto bėgama, traukiamasi ir pralaimima prieš moksleivį, kuris savo sparčiu žengimu į priekį naujųjų technologijų srityje jau seniai aplenkęs savąjį mokytoją. Mūsų moksleiviai jau seniai supratę ir pripažinę IKT teikiamus privalumus. Tad mūsų, mokytojų, tikslas – pademonstruoti mokiniui, kuo kompiuteris gali būti naudingas kiekvienoje mokymo srityje. Užuot tai atlikę, mes, kaip rodo praktika, nesigiliname, nesidomime, net bėgame nuo to. Ir taip prarandame autoritetą mokinių akyse.
Dar viena priežastis, stabdanti IKT integravimą į atskirų dalykų mokymą, yra pedagogų nenoras gaišti laiką – ne paslaptis, kad norėdami tinkamai pasirengti pamokai, kurioje bus panaudojamos informacinės technologijos, jo sugaišime nemažai: reikia susitarti su informatikos specialistu dėl galimybės dirbti kompiuterių klasėje, teks įdiegti reikiamas programas, paruošti multimediją, kitą reikiamą įrangą. O kur dar nenumatyti techniniai nesklandumai: netikėtai dingęs interneto ryšys, nekokybiškai veikiantys kompiuteriai ir pan. Tai, be abejo, sukelia laikiną stresą, nepasitenkinimą ir atgraso nuo noro būti ,,šiuolaikišku” mokytoju.
Jei šia tema būtume kalbėję prieš keletą metų, būtų tekę paminėti ir skurdžią kai kurių, ypač kaimo, mokyklų techninę bazę. Tačiau pastaraisiais metais tai nebėra problema: visos mokyklos aprūpintos reikiama kompiuterine įranga, didesnės turi net ne po vieną kompiuterių klasę. Tad dirbti su IKT turime visas sąlygas. Tereikia tik noro ir nepagrįstų baimių nugalėjimo.
Mokytojai - IKT lyderiai, susirinkę į mokymus, ne kartą kėlė klausimą, kaip sudominti kolegas šiuolaikinėmis technologijomis, jų teikiamomis galimybėmis. Vienas iš būdų tai padaryti – savo asmeniniu pavyzdžiu atskleisti informacinių tecnologijų teikiamus privalumus kitus mokytojus įtraukiant į bendrą projektinę ar kitokią veiklą, pademonstruoti, kiek įdomių, prasmingų darbų galima nuveikti pasitelkiant į pagalbą naująsias technologijas.
Mokiniai imlūs naujovėms. Jie nebijo rizikuoti, išbandyti, įvertinti. O jų mokytojai jaučia baimę – ir ne taip jau retai. Taip, reikia vadovėlio, knygos, pratybų rinkinio. Tačiau šalia jų turi atsirasti vietos elektroninei enciklopedijai, internetui, kurio puslapiuose – pati naujausia informacija, patraukliai kompiuterinei mokomajai programai. Mokykloje ruošiame mokinį gyvenimui informacinėje visuomenėje, tad esame įpareigoti padaryti viską, kad mūsų ugdytiniai joje nesijaustų nepilnaverčiai.

Rasa Povylienė, Ukmergės rajono Želvos vidurinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja


Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Kalbame apie mokytojus ir IKT
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Diskutuojame apie saugų internetą ir apie tai, ką mes, mokytojai, turime padaryti, kad jaunajai kartai jis būtų kuo mažiau žalingas
Nuotraukos Rasos Povylienės ir Kęstučio Tamošaičio
Lankytojai:2099
Reitingas: (2 vertintojai)
Sukūrimo data:03/03/07
Paskutinieji pakeitimai:05/20/09
Įvertinkite šį straipsnį:
Komentarų dar nėra.
My SQL says: Duplicate entry '14302343' for key 'PRIMARY'.
Impressio eJournal © 2019 IKT LYDERIAI Perjungti į Bibliotekos lygmenį