Akimirkos
Turinys
Žurnalo komentarai
Informacijos puslapis
Į redakciją

Prisijungę vartotojai: 10 (0 registravosi)
PASAKA - MŪSŲ VAIKYSTĖS VERSMĖ
    ,,Pasakoje glūdi ištisų amžių mokslo ir išminties derlius. Jokia kita kūrybos rūšis nemoka žmogaus širdžiai gražius dalykus taip gražiai pasakyti, kaip pasaka. Vaikas, kuriam nebuvo sekamos pasakos, savo sieloje turės gabalą tuščio lauko, kuris vėlesniais metais nebegalės būti užsėtas.“
                                                              J. G. Herderis
 
                                                                                                                     
    Pasakos – neatsiejama vaikystės dalis. Jos daro stiprią įtaką vaiko asmenybės vystymuisi. Perprasdami pasakų veikėjų asmenines ypatybes ir jas siedami su savo patirtimi, vaikai susiduria su etinėmis vertybėmis, labiau įsisąmonina savo gerąsias savybes, sustiprina pasitikėjimą savimi, mokosi nuoširdžiai bendrauti. Pasakų skaitymas, sekimas ugdo vaikų kalbinius gebėjimus, turtina žodyną. Kūrinių inscenizavimas padeda vaikui intuicijos ir fantazijos dėka atskleisti savyje kūrybinį pradą, pažinti pasaulį ne tik protu, bet ir širdimi, siela.
    Vykdant projektą ,,Pasaka – mūsų vaikystės versmė“ logopedinių pratybų ir neformalaus ugdymo užsiėmimų metu, siekėme įtraukti mokinius ir jų tėvelius į stebuklingą pasakų pasaulį. Projektinė veikla nuteikė mokinius aktyviems kūrybiniams ieškojimams.
   
   Tyliai tyliai vinguriuoja pasakų takelis... Juo keliauja Raudonkepuraitė ir senelė – logopedžių Dianos Raubienės ir Aušros Stoškienės įkūnyti personažai. Užsukusios į auklėtojų Vidos Jaloveckienės, Genovaitės Žilinskienės ir Vidos Rybačiauskienės grupes, viešnios pakviečia vaikus pakeliauti pasakų labirintais – perskaityti kuo daugiau įvairių pasakų, mokytis jas sekti, iliustruoti, inscenizuoti ir kartu su tėveliais atvykti į šventinę pramogą ,,Pasakų mėgėjų stotelė“.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
    Kasdien grupių valandėlių ir logopedinių pratybų metu ugdytiniai klausėsi, analizavo, sekė ir patys kūrė pasakas, aptarė personažų išorės ir charakterio bruožus, elgesio motyvus, atskleidė jose tūnančią žmonijos išmintį. Namuose tėvelių padedami prisiminė pamėgtas vaikystės knygeles, jų herojus.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
   Po dviejų kūrybingo bendradarbiavimo savaičių mokiniai pasibeldė į senelės trobelės duris. Prie jų prisijungė nuo vilko pabėgusi ir sušalusi Raudonkepuraitė. ,,Gyvosiomis raidėmis“ pavaizduodami žodį ,,žiema“, vaikai padėjo suprasti, kad nors už lango ir nėra sniego, gamta jau išgyvena šaltąjį laikotarpį. Stebėdami V1 grupės interpretaciją ,,Lapė gudragalvė“, popietės dalyviai sužinojo apie lapės ir vilko nuotykius žiemą, įvertino jų poelgius, charakterio ypatybes, pasidžiaugė pasakos motyvais draugų sukurta knygele. V2 grupės ugdytiniams inscenizuojant pasaką ,,Pirštinė“, aktyviai talkino vaikų tėveliai ir seneliai. Žiūrovai džiaugėsi veikėjų draugiškumu, bendruomeniškumu. Antrokė Greta pasekė eiliuotą ,,Senelės pasaką“, kurią projekto dalyviai iliustravo piešiniais ir pademonstravo skaidrėse. Visiems besiilgint tikrosios snieguotos žiemos, prieššventinio laikotarpio džiaugsmą vaikai atskleidė sekdami pirštukinę pasaką ,,Žiemos tyla“, sukurtą panaudojant R. Štainerio metodikos elementus. Mažųjų draugų – nykštukų džiaugsmus ir rūpesčius mokiniai siejo su savo Kalėdų laukimo išgyvenimais. Nė vienam nuobodžiauti neleido viktorina ,,Iš kokios mes pasakos?“ – kiekvienas stengėsi atspėti, kokią pasaką iliustruoja ekrane demonstruojami paveikslėliai. Sušlubavusią ilgaamžės senelės atmintį atgaivinti padėjo V3 grupės auklėtojos ir jos ugdytinių sekamas ,,Pagrandukas“, o jų Pupų senelė visus pavaišino jau greitai ant Kūčių stalo pakvipsiančiais kūčiukais.
    O kokia gi vaikiška pramoga be linksmo žaidimo? Sušokę senio besmegenio šokį, vaikai pažadėjo ir toliau domėtis pasakomis, semtis iš jų išminties, sekti geraisiais veikėjų elgesio pavyzdžiais.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
    Manome, kad kuo dažniau susitikdami su pasakų personažais vaikai per emocinius išgyvenimus lengviau suvoks etines vertybes bei moralaus elgesio pranašumus, bus plėtojami jų kalbiniai gebėjimai, kuriant ir veikiant drauge, stiprės ugdytinių ir jų tėvelių bei pedagogų tarpusavio santykiai.
Lankytojai:1314
Reitingas: (2 vertintojai)
Sukūrimo data:12/16/14
Paskutinieji pakeitimai:12/03/15
Įvertinkite šį straipsnį:
Komentarų dar nėra.
Impressio eJournal © 2017 Akimirkos Perjungti į Bibliotekos lygmenį