Akimirkos
Turinys
Žurnalo komentarai
Informacijos puslapis
Į redakciją

Prisijungę vartotojai: 13 (0 registravosi)
PAMOKA GAMTOJE: SVAJOKIME DRAUGE
    Kėdainių specialiojoje mokykloje ypač didelis dėmesys skiriamas veiklai už mokyklos ribų, ,,žaliajam mokymuisi‘‘, skatinant mokinių ryšį su juos supančia aplinka bei ugdant atsakomybę už ją. Toks metodas leidžia susieti ugdymą su mokinių patirtimi bei išnaudoti įvairių edukacinių aplinkų galimybes.
    Šiais mokslo metais mūsų mokyklos 6 ir 7 klasių komanda su mokytojomis nusprendė dalyvauti Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro ir Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos organizuojamame konkurse ,,Pamoka gamtoje : svajokime drauge!‘‘  Svajonių pamokai gamtoje buvo pasirinktas Krekenavos regioninis parkas, esantis Panevėžio rajone. Pamokos idėją galima būtų nusakyti taip : ,,Iš lankytojų centro – į gamtą!‘‘
    Gegužės 20d. atvykome į Krekenavos regioninio parko lankytojų centrą, kuriame edukatorius pristatė centro ekspoziciją, supažindino su saugomos teritorijos augmenija ir gyvūnija.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
    Mokiniams didžiulį įspūdį paliko tai, jog ekspozicija pritaikyta aktyvioms veikloms: liečiami monitoriai su daugybe informacijos, pasirenkamos smagios žaidybinės užduotys, galima buvo pasiklausyti paukščių balsų, užuosti įvairių kvapų. Mokiniai išbandė ekspozicijos ,,Nevėžio upės senvagių įvairovė” galimybes, atliko parengtas pažintines - tiriamąsias užduotis: surado ekspozicijoje ,,pasislėpusius“ gyvūnus, atpažino ir nupiešė jų pėdsakus
    Kopdami į apžvalgos bokštą, vaikai skaičiavo laiptelius, o užkopę išvydo vaizdingą kraštovaizdžio panoramą. Pasigėrėję gamta, toliau atliko numatytas užduotis: informaciniame stende sužinojo, koks bokšto aukštis, nustatė aplinkinių teritorijų apžvalgos atstumus, įamžino vaizdingas apylinkes nuotraukose.
    Vėliau teko išbandyti pusės kilometro pojūčių taką su dvylika atokvėpio stotelių. Kiekvienoje stotelėje mokiniai patyrė skirtingus pojūčius: regos, aukščio, lytėjimo, klausos ir kitus. Didelį įspūdį paliko pačių vaikų kuriama muzika ,,muzikuokliu“, įvairių gamtinių medžiagų – akmenukų, kankorėžių, smėlio ir kitų – savybių atpažinimas einant basomis kojomis. Vėjo stiprumą vaikai išbandė supdamiesi sūpuoklėse, medinėse klausyklėlėse išgirdo įvairiausių gamtos garsų, išmėgino natūralų medžio masažą, užkopė į pačią laipynių viršūnę. Kai kurie įsidrąsino užlipti ant judančio pantoninio tilto, fotografavosi ,,fotografijų rėmeliuose“. Visus iš karto prajuokino, bet vėliau privertė susimąstyti taikli nuoroda – užrašas ant medinio paršelio: ,,Numetei šiukšlę – kriuktelk“.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
    Toliau pamoka tęsėsi pažintiniame ,,Girinio take“. Mokiniai išsidalino užduočių lapus ir savarankiškai ieškojo informacijose 5 stotelėse: susipažino su Krekenavos miškuose vyraujančiais medžiais, rado informaciją apie miško ardus, bandė išmatuoti erdmetrį, kietmetrį. Labiausiai vaikams patiko matuoti didžiulį akmenį Rapolą, dar vadinamą Puntuko broliu. Kai kurie net nepabūgo šalto upelio vandens ir stengėsi kuo tiksliau atlikti užduotį.
    Daugybė įspūdžių mokinių laukė Pašilių stumbryne. Padedami stumbryno prižiūrėtojo, vaikai tęsė darbą: išklausę informaciją, užduočių lapuose pažymėjo, kad 17 stumbrų šiuo metu gyvena aptvaruose, dar apie 100 klaidžioja aplink, kad liepą gimsiančių jauniklių vardai pagal tarptautinį susitarimą prasidės G ir I raidėmis. Įdomu ir tai, kad stumbrų vardai labai panašūs į žmonių vardus.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
    Pasukę namų link, aplankėme Bakainių piliakalnį, esantį jau mūsų rajone. Iš 16 metrų aukščio mokiniai stebėjo atsiveriančią panoramą, užduočių lapuose pažymėjo piliakalnio aukštį, plotį, ilgį, jį juosiančio upelio pavadinimą. Jau kitą dieną mokiniai ir mokytojos surinktą medžiagą ruošėsi pristatyti stendiniame pranešime. Visa informacija apie pamoką gamtoje bus pateikta nacionaliniam konkursui ,,Pamoka gamtoje: svajokime drauge!“
    Iš visų mokymosi stilių mokiniams patraukliausia veikla, tiesiogiai susijusi su mokymosi motyvacija, yra mokymasis tyrinėjant. Tokios veiklos metu vaikai patiria atradimo ir pažinimo džiaugsmą, įgyja naujų žinių ir įgūdžių, geba susieti teoriją su praktika, jiems sudaromos sąlygos bendradarbiauti, ugdomas savarankiškumas bei kūrybiškumas. Taip mokymasis tampa patrauklus, įdomus ir prasmingas.
Lankytojai:1651
Reitingas: (7 vertintojai)
Sukūrimo data:05/25/15
Paskutinieji pakeitimai:12/03/15
Įvertinkite šį straipsnį:
Komentarų dar nėra.
Impressio eJournal © 2017 Akimirkos Perjungti į Bibliotekos lygmenį