SANTARA
Turinys
Žurnalo komentarai
Informacijos puslapis
Į redakciją

Prisijungę vartotojai: 46 (0 registravosi)
Na, o tu ar jaudinies?
Prabundu ryte su jaudulio drugeliais pilve. Į mokyklą einu taip pat jaudulio lydima. Tada, įžengus į auditoriją, viskas ir prasideda...
Egzaminai – tai kone sunkiausias etapas mokinio gyvenime. Daugybė darbų, pasiruošimų, kartojimų ir, be abejo, daugelį visur lydintis jaudulys, kuris, kaip tyčia, kartais pakiša koją. Tad ką daryti norint įveikti jaudulį ir ar visi jį jaučiame?
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
„Iki atsiskaitymo likus dar nemažai laiko jaučiausi drąsiai. Tačiau kuo labiau artėjo įskaita, tuo mano naktys darėsi vis trumpesnės dėl streso.“ Be abejo, patiriamas didelis stresas kelia nemažų rūpesčių jaunuoliui: suprastėjęs miegas, pakrikęs gyvenimo ritmas. Ir ne paslaptis, kad kuo labiau galvojama apie artėjančius egzaminus, tuo jie tampa svarbesni ir labiau sureikšminami, kas didina jaudulį, laukiant patikrų. Be to, egzaminų baimę didina ne tik pats laukimas, tačiau ir patiriamas spaudimas iš aplinkos: dažnai sulaukiama replikų, jog neišlaikius egzamino gresia nepilnavertis gyvenimas ateityje, o ir milžiniškas pasiruošimas jam kelia nerimą, jog ir egzaminas bus labai sunkus. Tad daugelis mokinių išties patiria didelį stresą prieš egzaminus.
Tačiau kita mokinių pusė teigia, jog varginantis jaudulys jų nekankina, nors prieš pat patikrą rankos šiek tiek drebėję. „Pasitikėjau savo jėgomis, ir baimės nejaučiau, gal, kai pakvietė mane,  pradėjo kažkiek širdis daužytis ir tiek.“ Tai rodo, kad kiekvienas egzaminų jaudulį išgyvena skirtingai. Tad iš to galima daryti išvadą, jog mokiniai su baime taip pat kovoja skirtingai, priklausomai nuo jos stiprumo ir kovos būdų veiksmingumo asmeniui. Taigi kokie tie būdai įveikti tą nemalonų nerimą?
Psichologų teigimu, geriausi būdai numalšinti jaudulį, belaukiant egzaminų, tai nevengti ieškoti pagalbos, kalbantis su tėvais ar mokytojais bei ieškant nereikalingų emocijų ir mokymosi problemų sprendimo veiksmų, suvokti ir įvertinti savo galimybes bei kuo daugiau sužinoti apie egzaminų tvarką, sudėtį ir taip išvengti netikėtumų. Be abejo, vienas veiksmingiausių būdų malšinti nerimą tai optimizmas, kurį mini ir mokiniai: „Niekados negalvoju, kad man nepavyks ar gausiu blogą pažymį, ar neišlaikysiu, nes apie ką mes mąstome, tai ir realizuojasi, tad tiesiog veju neigiamas mintis šalin“, „Žinau, jog reikia eiti tik su 100% pasitikėjimu, nes požiūris nulemia, kaip parašysi darbą ir kaip jausiesi rašydamas“. Taip pat manoma, jog geriant daug vandens bei vengiant energetinių gėrimų ar kavos, kas kelia spaudimą, galima lengviau „išgyventi“ egzaminų jaudulį prieš pat egzaminą.
Taigi, egzaminai kiekvienam iš mokinių kelia nerimą, nesvarbu, kokio didumo jis bebūtų, ir daugelis turi savų kovos su juo būdų, taip pat į šią egzaminų baimės problemą atsižvelgia ir psichologai. Be abejo, galima teigti, jog nemažai mokinių suvokia, jog „tas, kas nori užkopti į kalną, neturėtų išsigąsti jo aukščio“(L. Gounelle).
Lankytojai:336
Reitingas: (5 vertintojai)
Sukūrimo data:04/08/16
Paskutinieji pakeitimai:04/09/16
Įvertinkite šį straipsnį:
Komentarų dar nėra.
Impressio eJournal © 2017 SANTARA Perjungti į Bibliotekos lygmenį