SANTARA
Turinys
Žurnalo komentarai
Informacijos puslapis
Į redakciją

Prisijungę vartotojai: 45 (0 registravosi)
„FLUXUS“-menas, plešiantis visuomenės sienas

Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rytas. Einate į savo darbą, skubate, mintyse surikiuojate dienos darbus-padaryti tą, aną ir dar kitką. Rytas, nežadantis nieko naujo. Rutina. Įeinate į savo biurą, traukiate link savo kabineto, atidarote duris ir... laikraščių siena! Norėčiau pamatyti jūsų veidą, nufotografuoti jį BŪTENT tą akimirką ir po to parodyti Jums. Šypsenėlė, sumišusi su nustebimu ir net pykčiu-kas, po galais, išdrįso išklijuoti įėjimą su laikraščiais?? Įeinate į kabinetą, o ten dar staigmenos nesibaigia - stalas, sienos taip pat išklijuoti makulatūra... Cha cha, štai jums ir „fluxus“ menas - sudarkyti įprastą rutiną nepiktybiškai, ironiškai, elegantiškai.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Kas tas „fluxus“? Iš lotynų kalbos verčiant  - „tekėjimas“, o mūsų viską žinanti interneto bendruomenė šią meno pakraipą apibūdina šitaip: „7-ame XX a. dešimtmetyje susikūręs tarptautinis menininkų, kompozitorių, architektų ir dizainerių judėjimas, eksperimentavęs ir ieškojęs galimybių sujungti įvairias menines technikas ir disciplinas, siekęs atsitiktinumo, nuotykio, atmetęs heroizmą ir su menu siejamą verslą.“  Tiksliau ir apibūdinti negalėčiau.  Šis „tekėjimas“ turėjo savybę reiškti meną ten, kur jo visiškai nesitikima - viešose vietose, iš anksto neperspėjant, taip sugriauti įprastą žmonių komforto zoną, dažniausiai vadinamą rutina. Jei menininkams pavykdavo nustebinti tam tikrą žmonių grupę, jie jausdavosi labai patenkinti, nes pateisindavo „fluxus“ idėją - stebinti, stebinti, stebinti.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
O dabar apie „fluxus“ pradininkus. Aišku, didžioji visuomenės dalis sakytų, kad tai buvo koks anglas, prancūzas ar amerikietis, nes juk lietuviai tikrai to padaryti negalėjo, bet turiu jus nuvilti - Jurgis Mačiūnas (tiesa, jis emigravo su šeima į JAV prieš Antrąjį pasaulinį karą), lietuvis, augęs prie Nemuno ir mylėjęs savo miestą Kauną, susidomėjo atsitiktinumo aspektu ir įkūrė judėjimą, kurį pavadino „tekėjimu“ lotynų kalba. Šis žmogus, kūrybingas vyras, nebijojęs nieko, nebent pačio velnio (bet, manau, ir su juo sutartų neblogai), buvo ir yra žymiausias lietuvių menininkas po M.K.Čiurliono, už savo idėjų savitumą ir bebaimiškumą-žmonės, tik atsibundantys po hipnotizuojančio karo, buvo efektyviai žadinami būtent šiuo judėjimu su J. Mačiūnu priešaky. Štai, žiūrėk, pianiną vidury gatvės pastatys, tai pasikeis drabužiais su gražia moterimi ir pats trumpam pasijus moters kailyje, tai siuntinės melagingas skrajutes apie vykstančias parodas arr surengs gyvo garso koncertus - deja, ne tokius, kokius jūs tikitės...
Jurgis Mačiūnas buvo toks ( Tomas Sakalauskas knygoje „Žiūrėjimas į ugnį” rašo): „…Tautiečiai, gyvenantys Amerikoje, kur užgimė FLUXUS, nelabai vertino jo kūrybą, dažnai pasišaipydavo kaip iš niekais ir beprasmiais žaidimais užsiimančio juokdario. Ir dabar dar pasišaipo. Kitaip į jį žiūri platusis pasaulis”.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Taigi, „fluxus“ meno atsiradimas butų buvęs neįmanomas be kūrybingų, viskam pasiryžusių žmonių. Mūsų tikslas - kad ši meno rūšis nenugrimztų į gilumą, į užmarštį. Klausite, o kaip tai padaryti? Paprastai. Elkitės nekasdieniškai, bet taip, kad jūsų veikla būtų teisėta. Viskas, ko jums reikia -drąsa, kūrybiškumas ir noras -  o visa kitą vyks natūraliai, tik išlaisvinkit fantaziją.  
Lankytojai:2222
Reitingas: (2 vertintojai)
Sukūrimo data:03/03/12
Paskutinieji pakeitimai:03/03/12
Įvertinkite šį straipsnį:
PavadinimasAutoriusAtsakymaiPaskutinysis atsakymas
VytuiAnonimas003/04/12
spalvosVytas003/03/12
rašymasAnonymous003/03/12
Impressio eJournal © 2018 SANTARA Perjungti į Bibliotekos lygmenį