SANTARA
Turinys
Žurnalo komentarai
Informacijos puslapis
Į redakciją

Prisijungę vartotojai: 8 (0 registravosi)
Jam atiduodame trečdalį gyvenimo...
         Šiuolaikinio pasaulio tempas vis labiau trikdo natūralų jauno žmogaus gyvenimą, neleidžia normaliai vystytis. Ypatingai dideles problemas sukelia miego stoka.  Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo atlikta apklausa, kuri parodė, jog iš tūkstančio įvairaus amžiaus (14-18m.) moksleivių daugiau nei 60% jų miegoti eina 01:00 ar vėliau. Tai yra pavojinga sveikatai, nes besivystančiam organizmui privalu miegoti ne mažiau septynių valandas. Kodėl tiek daug jaunuolių eina miegoti vėlai? Kaip tai pakeisti?
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
         Dažnai bemiegių naktų priežastimi tampa mokslai. Paaugliai mėgsta aktyviai dalyvauti popamokinėje veikloje, lavinti savo sugebėjimus už mokyklos ribų. Deja, parą sudaro tik 24 valandos, todėl daugumai aktyvių jaunuolių tenka atlikti pamokų ruošą vėlai vakare. Neretai pirmadienio rytą eidamas mokyklos koridoriais girdi, kad įvairūs moksleiviai pamokas ruošė iki pirmos, antros, netgi trečios valandos ryto. Ypač dažnai jaunuoliai naktinėja prieš egzaminus ar sesijas tačiau jie turėtų suvokti, jog miego trūkumas turės įtakos jų rezultatams. Neišsimiegojusio moksleivio darbingumas sumažėja apie 32% teigia internetinė svetainė http://www.sleepfoundation.org. Daugelyje žurnalų paaugliams yra patariama paskutinę dieną prieš egzaminą nesimokyti, atsipalaiduoti. Tai ne tik leis žvaliam ateiti laikyti egzamino, bet ir padės moksleivio žinioms „susigulėti“.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
         Tik labai maža dalis mūsų planetos gyventojų galėtų pasigirti harmonija savo gyvenime. Atrodo, kad stresas yra XXI a. žmogaus kasdienybės dalis. Deja, jei stresas trunka ilgai, žmogus būna pavargęs, prislėgtos nuotaikos, nervingas, neryžtingas, nepajėgia susikaupti, jį kankina nemiga. Turbūt kiekvienam yra pažįstamas jausmas, kai atsiguli į lovą ir jauti, jog esi pavargęs tačiau akių užmerkti nepavyksta. Atrodo slenka amžinybė, bet kai pasižiūri į laikrodį jis nejuda iš vietos. Streso išvengti beveik neįmanoma, nes jį gali sukelti netgi netinkamos oro sąlygos, tačiau yra gana efektyvių būdų su juo susidoroti. Vienas jų yra muzika. Daug kas klysta, jog  padeda tik rami, atpalaiduojanti muzika. Didžiausią dėmesį reikėtų atkreipti į muzikos tekstinį turinį. Norėdami atsikelti žvalūs ir gyvybingi turime kovoti su stresu, nusiraminti.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
         Atspėkite iš trijų kartų, kas yra labiausiai žmogaus gyvenimą palengvinantis prietaisas? Taip, tai yra kompiuteris, tačiau šis technikos stebuklas kartais gali tapti tikra Dievo rykšte. Neretai įvairios televizijos laidos rodo didėjančia „kompiuterinės priklausomybės“ problemą. Tai atsiliepia ir jaunuolių paros cikle. Neretai moksleiviai, užuot miegoję, paraudusiomis akimis spokso į kompiuterio ekraną. Turbūt pastebėjote jog prie kompiuterio praleistas laikas labai greitai lekia, todėl nesunku prarasti nuovoką. Kompiuterio ekranas ne tik kenkia jūsų akims, tačiau jus išblaško, sukelia įvairių minčių, kurios trukdo miegoti. Nors darbas kompiuteriu yra neatsiejama jūsų gyvenimo dalis, stenkitės praleisti mažiau laiko spoksodami į kompiuterio ekraną. Jei tai neišvengiama pamėginkite darbus kompiuteriu atlikti bent 2-3 valandas prieš miegą.
         Gyvenimo kokybė labai stipriai priklauso nuo miego kokybės, todėl jai turėtu būti skiriamas didelis dėmesys. Visi išvardinti veiksniai  gali pabloginti gyvenimo kokybę, o vyresniame amžiuje sukelti įvairias ligas ir nelaimes. Reikia nepamiršti, jog svarbiausia yra ne darbas, mokslai, o sveikata.
Lankytojai:960
Reitingas: (7 vertintojai)
Sukūrimo data:03/06/12
Paskutinieji pakeitimai:03/07/12
Įvertinkite šį straipsnį:
PavadinimasAutoriusAtsakymaiPaskutinysis atsakymas
GerasSimonas003/13/12
GerasSimonas003/13/12
va, kaip reikiaGreta Dubietytė003/12/12
:)Deimantė Vaičiukynaitė003/11/12
PritemptaMantas003/07/12
priverteiAkvilė Jurgelėnaitė103/07/12
Impressio eJournal © 2018 SANTARA Perjungti į Bibliotekos lygmenį