SANTARA
Turinys
Žurnalo komentarai
Informacijos puslapis
Į redakciją

Prisijungę vartotojai: 29 (0 registravosi)
Jaudulys egzamino metu

Dažnas moksleivis egzamino metu išgyvena baimės, jaudulio jausmą ir tai gali pakenkti jo rezultatams. Vieni mokiniai daugiau, kiti mažiau, tačiau visi tai jaučia. Tad kas daro įtaką jaudulio jausmui ir ar kaip tai galima įveikti?
Viena iš priežasčių, kodėl mokiniai jaudinasi ir bijo laikydami egzaminus, yra ta, kad neesame tikri, ar turime pakankamai žinių atsakyti į klausimus ir atlikti tam tikras užduotis. Kai kurie moksleiviai pradeda lyginti save su kitais, todel jų nepasitikėjimas savimi bei savęs nuvertinimas dar labiau didėja, taip priversdamas mokinius abejoti savo jėgomis. Abejojant žiniomis jaučiamas stresas, nes moksleivis nebetiki savimi ir pradeda jaustis prastesnis už kitus. Visa ši savikritika gali pakenkti mokinio blaiviam mąstymui, o tuomet ir egzamino rezultatams.
Kita priežastis, kodėl mokiniai nerimauja artėjant egzaminams – tai baimė suklysti ir gauti savęs netenkinantį rezultatą. Dauguma moksleivių, galvodami tik apie egzamino rezultatus ir bijodami gauti mažiau, negu tikėjosi, jaučia labai didelę itampą ir pernelyg nervinasi. Tačiau ar tai naudinga? Tikrai ne, nes baimė padaryti klaidų, sukelia dar daugiau abejonių dėl savo atsakymų. Tad egzamino metu nuolatinis galvojimas apie rezultatą, gali isblaškyti mokinį ir sukelti nerimą.
Visiškai įveikti baimę egzamino metu yra sunku, tačiau mąstant pozityviai, galima pamažinti šį jausmą ir susikoncentruoti tik į duotas užduotis. Iš pradžių reikia atsikratyti pašalinių minčių, nustoti galvoti apie įvertinimą, apie bendraamžius ir jų žinias, savo sugebėjimus, nes tik taip bus įmanoma susikaupti ir susitelkti į darbą. Tuomet reikia stengtis pasitikėti savimi, savo jėgomis ir gebėjimais, nes šitaip bus lengviau blaiviai mąstyti, gilintis į duotas užduotis. Jeigu esi įsitempęs, psichologė Aldona Mačiūnienė pataria ramiai kvėpuoti ir kartoti šiuos žodžius: "Aš žinau, kad sugebėsiu, ir viskas bus gerai", nes šitaip pavyks nusiraminti ir atsipalaiduoti. Visi šie patarimai gali padėti sumažinti stresą ir baimę, išgyvenamą egzamino metu.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Taigi, moksleivio kritiškas mąstymas apie save, galvojimas apie rezultatus, savo ir bendraamžių žinių lyginimas išblaško mokinį ir taip sukelia jaudulį ir baimės jausmą. Visa tai galima palengvinti susitelkiant į savo mintis ir pradedant mąstyti pozityviai, optimistiškai. Tuomet galima tikėtis geresnių egzamino rezultatų.
Lankytojai:299
Reitingas: (4 vertintojai)
Sukūrimo data:04/10/16
Paskutinieji pakeitimai:04/10/16
Įvertinkite šį straipsnį:
Komentarų dar nėra.
Impressio eJournal © 2017 SANTARA Perjungti į Bibliotekos lygmenį