Virtuali projekto pedagogų bendruomenė
Turinys
Žurnalo komentarai
Informacijos puslapis
Į redakciją

Prisijungę vartotojai: 4 (0 registravosi)
My SQL says: Duplicate entry '14302343' for key 'PRIMARY'.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
SKELBIAME PARODOJE APSILANKIUSIŲ ĮSPŪDŽIUS. JEI BUVOTE PARODOJE, MALONIAI PASKELBSIME IR JŪSŲ NUOMONĘ  APIE ŠĮ ĮVYKĮ.
...

IR AŠ BUVAU BETT'e...
Taigi, ir aš buvau BETT‘e... Paroda sukelia ne tik visokių technologinių ar metodologinių idėjų, bet verčia susimąstyti ir apie mūsų  - mokytojų   darbo prioritetus ir asmeninį požiūrį į  švietimą, IKT naudojimą ir tt.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Grįžęs  ir pasidalinęs įspūdžiais su kolegomis, susidūriau su trejopais požiūriais. Pavadinčiau juos nihilistiniu, pesimistiniu ir optimistiniu . Tam tikra dalis mokytojų sako: „visa tai ne man, aš daug metų sėkmingai dirbau tradiciškai -  su vadovėliu ir kitomis tradicinėmis priemonėmis ir pasiekiu gerų rezultatų“. Kita nuomonė, išvydus parodoje siūlomą priemonių gausą, skamba labai tradiciškai – lietuviškai : „mes esame vargšai, niekada to nenusipirksime – tai nėra ko ir domėtis.“  
Yra ir trečias, optimistiškasis požiūris, kurį geriausiai patvirtina tai, kad parodoje lankėsi nemažas būrys Lietuvos mokytojų, kurie nepagailėjo savo laiko, santaupų, sugebėjo įveikti biurokratines kliūtis  ir apsilankė parodoje – kai kurie jau kelintą kartą.
    Jokiu būdu nesiimu šių požiūrių teisti, nes niekas neteigs, kad tradicinėmis priemonėmis neįmanoma nieko pasiekti ir, juolab, niekas nesipriešins teiginiui, kad mūsų mokyklų finansinė padėtis nėra pati geriausia, ir tikrai visko nenusipirksime...  
Aš paprasčiausiai norėčiau kuo daugiau mokytojų pervilioti į optimistų būrį, nes mano ir, manau, daugelio mūsų projekto konsultantų patirtis parodė, kad prisijungimas prie aktyvių, inovatyvių mokytojų būrio pakeičia gyvenimą – užkrauna daug darbo, bet suteikia dar daugiau pasitenkinimo ir džiaugsmo. Beje, kartais ir finansinės sėkmės...
    Perleiskime per savo patirtį viską, ką naujo matėme parodoje, kitoje mokykloje, kitoje klasėje, išeikime iš „mąstymo dėžės“, nebijokime interpretuoti savaip, nebijokime klausti ir mokytis.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
O dėl IKT panaudojimo mokykloje... – mes, suaugę, net ir labai stengdamiesi ir mokydamiesi bebūsime imigrantai šiame skaitmeniniame pasaulyje, o mūsų vaikai – „vietiniai gyventojai“. Kaip gauti šio pasaulio pilietybę nesistengiant sutikti su to pasaulio taisyklėmis?. Tokiais imigrantais šalys paprastai nepatenkintos ir pilietybę sunkiai suteikia. O mes dar norime „vietinius“ ir mokyti....
Ak, tiesa –apie parodą...... :). Ji buvo gerai organizuota, turtinga ir britiškai solidi. Mane, kaip ir Skirmantę labiausiai domino “Smarto“ produkcija ir naujovės. Labai nudžiugino kompiuterinės anglų kalbos mokymo priemonės, kurių net išdrįsau įsigyti. O visa kita – gausybė idėjų, pradedant vardiniais nešiojamų kompiuterių dangčiais, klasės baldų konstrukcija, matematiniais žaidimais ir baigiant trimatėmis technologijomis, mokyklų animacijos studijomis, radijo stotimis ir milžiniškais interaktyviais skystų kristalų monitoriais. Nuvažiuokite kitąmet – patys pamatysit!


Ir dar - pats Londonas, kaip visada svetingas, margas ir angliškai mandagus. Kai lankysitės, nepamirškite, kad čia daugybė nemokamų galerijų, kad čia kiekviename žingsnyje objektas, alsuojantis didinga istorija arba šiuolaikinėmis inovacijomis. Nepraleiskite progos pažinti šį miestą!

Administratorius Saulius,
Dainos Karlonaitės nuotraukos
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
...

Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Londonas 2011 metai sausio 12-15 d.
Tai kitų metų BETT (British Education and Teaching with Technology) parodos laikas.
Jei esi atviras IKT naujovėms, dar Tave vilioja kelionių ir naujovių žavesys. Laikas pradėti planuoti ir šį nuotykį.

Ši paroda - didžiausia Jungtinėje Karalystėje, kurioje galima susipažinti su IKT taikymo švietimo sistemoje naujausiomis tendencijomis, pažangiausiais sprendimais, bei naujais IKT integracijos į ugdymą metodais, išbandyti platų įvairių IKT tiekėjų švietimui siūlomų produktų spektrą, dalyvauti seminaruose bei praktiniuose užsiėmimuose.
Šiais metais paroda organizuota 26-jį kartą. Joje dalyvavo apie 700 dalyvių ir apie trisdešimt tūkstančių lankytojų iš viso pasaulio, norinčių į savas mokyklas parvežti naujausias kompiuterines programas ir idėjas, kaip IT galėtų paįvairinti ugdymo(si) procesą.
Užsiregistravome ir nusipirkome bilietus dar rudenį. Artėjant parodos laikui vis dažniau lankė elektroniniai organizatorių laiškai iš Londono. O atšalus orams ir pranešimai, kad paroda tikrai įvyks ir lankytojai bus šildomi kava. Dieną prieš išvykstant pašto dėžutėje radau laišką su dalyvio kortele, parodos planais ir bendra parodos informacija. Parodos erdvės paliko didelį įspūdį, viskas buvo puikiai organizuota.
Garsios firmos pristatė savo sukurtas naujoves. Kadangi projekto dėka savo kabinete turiu Smart interaktyvią lentą, daugiausia dėmesio skyriau šios firmos produkcijai ir naujovėms, dalyvavau jų organizuojamuose seminaruose. Praktiškai išbandžiau 3D technologijos galimybes, naujos kartos interaktyvius stalus, lentas. Gamintojai siūlė savo programų demo versijas.
Tai buvo mano pirmoji viešnagė Londone, todėl stengiausi kuo daugiau pamatyti. Turėjome puikų vadovą Saulių ir pamatėme tikrai labai daug ir pažinome šį nuostabų miestą.

SKIRMANTĖ PETRAUSKIENĖ
...

Švietimo ir mokslo ministerija organizuoja ir vykdo nemažai projektų, kuriuos vienija bendras tikslas: ugdymo turinio patrauklumo didinimas, individualizavimas ir diferencijavimas, mokinių pasirinkimo galimybių didinimas, esminių, bendrųjų ir dalykinių kompetencijų ugdymas, atsižvelgiant į šiuolaikinio pasaulio poreikius. Viename jų “Pradinių klasių ir specialiojo ugdymo pedagogų kompetencijų taikyti IKT ir inovatyvius mokymo(si) metodus tobulinimas” dalyvaujame mes visi, manau, kad sutiksite su mano mintimi, kad dauguma mūsų  “užsikrėtėme” “mokymo kitaip” virusu  ir, kiekvienas savaip, ieškome įvairių to MOKYMO KITAIP būdų. Pratęsėme bendradarbiavimo su UPC sutartis bei susitiksime tęstiniame projekte. „Pradinių klasių mokytojų ir specialiojo ugdymo pedagogų kompetencijų taikyti informacines ir komunikacines technologijas (IKT) ir inovatyvius mokymo metodus tobulinimo modelio išbandymas ir diegimas“.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Taigi, ieškodama naujų idėjų, dar vasaros pabaigoje pradėjau planuoti savo kelionę į jau Skirmantės ir Sauliaus aprašytą parodą Londone. Ir kartu su kolege Renata iš Panevežio, sausio 13- 17 dienas praleidome Londone. Į šią parodą vykau jau trečią kart (tiktų lietuviška patarlė “Kartą paragavęs negali sustot”).
Dvi dienas, sausio 14 ir 16 praleidome BETT 2010 parodoje, apie kurią jau pasakojo Saulius su Skirmante, todėl plačiau apie ją nepasakosiu, tik paminėsiu, kad su Skirmante gyvenome viename viešbutyje ir vakarais susitikę pasidalindavome įspūdžiais, o vieną vakarą visa kompanija, (Saulius, Daina, Skirmantė aš bei dar keli entuziastai iš Lietuvos) maloniai leidome vakarą pasivaikščiodami po naktinį Londoną, žinoma, aplankydami ir Pub’ą (kaip neaplankyti vietos, kur dažniausiai anglai leidžia laisvalaikį?) taip pat paminėsiu, kad BETT’e dalyvavome ten vykstančiuose seminaruose ir, be kompiuterinių program demo versijų, įvairių reklaminių suvenyrų su naudingomis nuorodomis, parsivežėme ir originalių programų, kurias mums padovanojo jų kūrėjai. Užmezgėme naudingų kontaktų; virtualių aplinkų kūrėjai iš Brazilijos mums siūlė organizuoti online konferenciją ir užmegsti bendradarbiavimą tarp mūsų švietimo institucijų.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Parodoje susipažinę su informacinių ir komunikacinių technologijų naujovėmis, turėjome galimybę apsilankyti vienoje iš dvylikos inovatyviausių pasaulio mokyklų New Line Learning Akademy Maidstone, Kent, apie kurią ir noriu daugiau papasakoti. Šią galimybę mums suteikė UAB „Microsoft Lietuva“, (ačiū IKT lyderių programai, kurios dalyvė esu nuo 2005 metų). Kaip  atrodo 21 amžiaus mokymosi procesas inovatyvioje mokykloje? Visas mokymas yra pagrįstas projektais, kurie trunka šešias savaites. Projektų metu sprendžiamos sudėtingos problemos, reikalaujančios kritiškai mąstyti. Labai daug dėmesio mokykoje skiriama diferncijavimui ir individualizavimui, tarpdalykinei integracijai, praktiniams veiksmams. Kartą per du mėnesius mokiniai yra testuojami, tolesnis mokymas tiesiogiai susijęs su testų rezultatais. Mokytojų veikla taip pat vertinama, tai vykdoma analizuojant mokseivių pasiekimus ir atsiliepimus apie mokytojus. Mokytojų vertinimas vyksta tris kartus per metus. Naujų technologijų strategija, vykdoma inovatyvioje mokykloje, paprasta:  mokymasis bendradarbiaujant, kritinis mąstymas sprendžiant sudėtingas problemas, komunikavimas žodžiu, pranešimų rašymas ir jų pristatymas, technologinis raštingumas, pilietiškumo ugdymas atsižvelgiant į visuomenės ir pasaulio problemas, karjeros planavimas organizuojant stažuotės. Mokymas vyksta atvirose erdvėse, atsisakyta kabinetinės mokymo sistemos. Didžiulėse ervėse, išklotose kiliminėmis dangomis, vyksta trys ir daugiau užsiėmimų. Pamokos vyksta skirtinguose pastatuose, skirtuose atm tikrų dalykų mokymui. Žavėjo atvirumas ir aiškumas: kiekviename pastate yra stendai su labai aiškiais dalyko vertinimo kriterijais. Moksleiviai žino, už kokias veiklas ir pasiekimo lygius, kokius įvertinimus jie gaus. Veikia skatinimo sistema, geriausieji moksleiviai apdovanojami pasirinkta išvyka – ekskursija. Glaudus mokyklos bendruomenės bendradarbiavimas su mokinių tėvais, vietos bendruomene. Mokytojas mokiniui – draugas, konsultantas, patarėjas. Mokyklos vadovai akcentavo, jog jų tikslas - sukurti tokią aplinką, kuri būtų kuo mažiau panaši į tradicinę, mokymas orientuotas į kompetencijų ugdymą, praktines veiklas, todėl dailės kabinetas primena menininko dirbtuvę, technologijų kabinetas - tarsi moderni namų virtuvė, kur visos darbo vietos yra individualizuotos, lytinio švietimo ir šeimos etikos pamokos vyksta žaismingomis mažylių fotografijomis papuoštoje patalpoje. Mažiesiems mokyklos bendruomenės nariams įrengtos žaidimų aišktelės kiemuose, patalpose (net ir tualetuose) pritaikyti jų ūgį atitinkantys baldai. Pati įspūdingiausia erdvė - aktų salė: mobilūs baldai, kompiuteriai, gigantiški plazminiai ekranai, stendai, skirti projektų pristatymui. Konferencijos metu galėjome gėrėtis ne tik puikia akustika, bet ir nuostabiu apšvietimu: siekiant, kad klausytojai nepervargtų, atsipalaiduotų, įprastą šviesą keitė gelsva, rausva, žalsva. Taigi inovatyvioje mokykloje ne tik ugdomos kompetencijos, bet ir siekiama, kad mokinys būtų psichologiškai saugus.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Rodyti originalaus dydžio paveikslą.
Praleidę tris paras Londone, pamatėme daug originalių idėjų, dalyvavome įdomiuose seminaruose apie paskutinius technologinius išradimus ir jų taikymo galimybes švietimo srityje. Parsivežėme įvairios literatūros, kompiuterinių programų. Išanalizavę šią informaciją apibendrinsime ir pristatysime Lietuvos mokytojams seminaruose, virtualiose erdvėse, idėjas pritaikysime kurdami metodinę medžiagą bei skaitmeninius mokymo objektus.
Grįžusi į mokyklą taip pat kaip ir Saulius, pasidalinau įspūdžiais su kolegomis. Naujovės įdomu visiems, tačiau, kaip ir Saulius minėjo, pastebėjau tas pačias tris tendencijas… Tačiau džiugina ir neleidžia nuleisti rankų bei tikėti tuo ką darai, būtent ta grupė mokytojų, kurie, jei ne entuziastingai, tai palankiai priima naujoves ir diegia jas, adaptuodami naujoves naudojant turimas technines priemones ir optimistiškai bei kūrybiškai žiūri į mokymą, kuria metodinę medžiagą bei dalinasi patirtimi.
Šia savo žinute noriu paraginti mokytojus jungtis į optimistų gretas, kūrybiškai ir lanksčiai žvelgti į ugdymo procesą bei planuoti kelionę į BETT 2011, kuri sausio mėnesį vėl lauks žingeidžių, norinčių mokyti kitaip pedagogų iš viso pasaulio. Beje, kaip Saulius minėjo, Londone daugybė nemokamų muziejų (ypač vertas dėmesio Britų nacionalinis muziejus) galerijų, parodų, kuriuose gausu ypač vertingų ir unikalių eksponatų, kurie laukia jūsų dėmesio, kur beveik visur galima laisvai filmuoti ir fotografuoti bei panaudoti pasrvežtą medžiagą savo pamokose.

Eglė Vaivadienė
Druskininkų “Atgimimo” vidurinė mokykla
Lankytojai:2066
Sukūrimo data:01/27/10
Paskutinieji pakeitimai:02/13/10
Komentarų dar nėra.
My SQL says: Duplicate entry '14302343' for key 'PRIMARY'.
Impressio eJournal © 2019 Virtuali projekto pedagogų bendruomenė Perjungti į Bibliotekos lygmenį